Szolgáltatások

Autóvillamossági javítások

    • Világítás javítás
    • Izzócsere
    • Vonóhorog felszerelés, bekötés
    • Központizár, elektromos ablak, fűtőrendszerek javítása
    • Akkumulátor vizsgálat, csere
    • Generátor, indítómotor javítás, csere

Diagnosztika

    • Hibakód olvasás, törlés
    • Elektromos hibafeltárás
    • Oszcilloszkópos vizsgálat

Egyéb elektromos rendszerek ABS, légzsák, klíma, elektromos szervo diagnosztikája, javítása

Vam security járművédelmi rendszer telepítése, szerződött beszerelő partner (online foglalás)

Gumiabroncs figyelmeztető rendszerek (TPMS, RDK) diagnosztikája, szenzorok cseréje, kódolása

Gyorsszerviz szolgáltatások (olajcsere, szűrők cseréje) Hivatalos Metabond Partnerként

Autóklíma töltés, autóklíma fertőtlenítés, teljes körű klímarendszer javítás

Több éves tapasztalattal és megfelelő műszerekkel, gépekkel vállalom "régi típusú"  ( R134A) és "új típusú" ( R1234YF)  hűtőközeg töltését, az autóklíma ellenőrzését és szervizelését. Egy gépjármű használatához  hozzátartozik a klíma rendszer rendszeres  karbantartása is. Egy elhanyagolt  autóklíma-berendezés nemcsak, hogy nem hűt , de  könnyen betegségek kialakulásához is vezethet.  Egy autó zárt klímarendszerének van természetes hűtőközeg vesztesége így legalább 5-6  évente szükséges a hiányzó hűtőközeg és a rendszer kenésére szolgáló olaj pótlására is. Ha a szivárgás nagy mértékű a rendszert próbagáz (nitrogén) segítségével nyomáspróbázni kell. Ha a rendszer szivárgás mentes , akkor következhet a hűtőközeggel való feltöltés.

Nagyon fontos az éves tisztítás fertőtlenítés is. Ez történhet tisztítóhab vagy még hatékonyabb ózonos eljárással is .  Az általam használt csúcskategóriás ózonos klímatisztítógép, az utastérben lévő hőmérséklet, páratartalom, és ózonszint mérésével intelligens módon , 99 %-os hatékonysággal pusztítja el a kórokozókat, ami kiemelten fontos a mai járvánnyal terhelt világunkban.

 

Az autóvillamossági és autódiagnosztikai munkák egyik alapvető feladata a javítás megkezdésekor a jármű hibatárolójának a kiolvasása, mely az erre célra kifejlesztett diagnosztikai berendezéssel lehetséges. Ez csak útmutatást ad a szakember számára, tehát korántsem azt jelenti, hogy amit a hibakód mond, azt az alkatrészt kell kicserélni. A képen egy Mercedes C osztály hibakód listájának egy részlete látható, rajta a hibakód, hogy a klímaberendezéssel való kommunikációban működési zavar lépett fel.  Már csak az a kérdés, miért?!

 

Kapcsolási rajzok segítségével történik a jármű hálózatának a  mérése.  Ebben az esetben a jármű hálózata rendben volt ( tápfeszültség , testelés, kommunikációs hálózatók) így a hiba a klíma vezérlő egységben volt.

 

Összetettebb rendszerek  vagy alkatrészek vizsgálatakor, mindenképpen osszcilloszkóp használata szükséges.  Ezzel a vizsgálattal elkerülhetőek  a felesleges és költséges alkatrészcserék.  A képen egy Denso rendszerű üzemanyag nyomás szabályozó szelep  mérése látható.

 

 A kicserélt alkatrészeket egyre több esetben szükséges a gépjárműhöz illeszteni. Ha ezt elmulasztjuk az új alkatrész nem fog megfelelően működni. Szükség van alapbeállítások, kódolások elvégzésére , vagy szervízintervallumok beállítására is.

 

A  bonyolultabb  , komolyabb eszközigényű munkák mellett , természetesen a hagyományos autóvillamossági mérésekre is szükség van . Pl az akkumulátorok és töltőrendszer vizsgálatára.  Akkumulátor vizsgálata digitális akkuteszterrel.  A kinyomtatott jegyzőkönyvön az ügyfél láthatja autója akkumulátorának elhasználtságát  és teljes élettartamát is.

 

 

Bár nem újdonság, de széles körben egyre elterjedtebbek a  TPMS ( Tire Pressure Monitoring System) rendszerek. A gumiabroncson belül a szeleppel egybeépítve található egy nyomásérzékelő szenzor, ami folyamatosan ellenőrzi a gumiabroncs nyomását , és eltérés esetén a műszerfalon lévő figyelmeztető lámpa felvillanásával  tájékoztatja a vezetőt a csökkenő  abroncsnyomásról.  Mint sokmás alkatrész esetén, ezen szenzorok  cseréjére vagy  pótlására is  szükség lehet.  Az általam használt TPMS kódoló műszerek segítségével lehetőség nyílik mind a gyári mind az univerzális ( európai, ázsia ) szenzorok beépítésére is.