Szolgáltatások

  • Autóvillamossági javítások
    • Világítás javítás
    • Izzócsere
    • Vonóhorog felszerelés, bekötés
    • Központizár, elektromos ablak, fűtőrendszerek javítása
    • Akkumulátor vizsgálat, csere
    • Generátor, indítómotor javítás, csere
  • Diagnosztika
    • Hibakód olvasás, törlés
    • Elektromos hibafeltárás
    • Oszcilloszkópos vizsgálat

  • Egyéb elektromos rendszerek ABS, légzsák, klíma, elektromos szervo diagnosztikája, javítása

  • Gumiabroncs figyelmeztető rendszerek (TPMS, RDK) diagnosztikája, szenzorok cseréje, kódolása

  • Klímatöltés, fertőtlenítés, teljes körű klímarendszer javítás

Egy gépjármű használatához  hozzátartozik a klíma rendszer rendszeres  karbantartása is. Egy elhanyagolt  klímaberendezés nemcsak, hogy nem hűt , de  könnyen betegségek kialakulásához is vezethet.  Egy autó zárt klímarendszerének van természetes hűtőközeg vesztesége így legalább 5-6  évente szükséges a hiányzó hűtőközeg és a rendszer kenésére szolgáló olaj pótlására is. Ha a szivárgás nagy mértékű a rendszert próbagáz (nitrogén) segítségével nyomáspróbázni kell. Ha a rendszer szivárgás mentes , akkor következhet a hűtőközeggel való feltöltés.

Nagyon fontos az éves tisztítás fertőtlenítés is. Ez történhet tisztítóhab vagy még hatékonyabb ózonos eljárással is .  Az általam használt csúcskategóriás ózonos klímatisztítógép, az utastérben lévő hőmérséklet, páratartalom, és ózonszint mérésével intelligens módon , 99 %-os hatékonysággal pusztítja el a kórokozókat, ami kiemelten fontos a mai járvánnyal terhelt világunkban.

 

Az autóvillamossági és autódiagnosztikai munkák egyik alapvető feladata a javítás megkezdésekor a jármű hibatárolójának a kiolvasása, mely az erre célra kifejlesztett diagnosztikai berendezéssel lehetséges. Ez csak útmutatást ad a szakember számára, tehát korántsem azt jelenti, hogy amit a hibakód mond, azt az alkatrészt kell kicserélni. A képen egy Mercedes C osztály hibakód listájának egy részlete látható, rajta a hibakód, hogy a klímaberendezéssel való kommunikációban működési zavar lépett fel.  Már csak az a kérdés, miért?!

 

Kapcsolási rajzok segítségével történik a jármű hálózatának a  mérése.  Ebben az esetben a jármű hálózata rendben volt ( tápfeszültség , testelés, kommunikációs hálózatók) így a hiba a klíma vezérlő egységben volt.

 

Összetettebb rendszerek  vagy alkatrészek vizsgálatakor, mindenképpen osszcilloszkóp használata szükséges.  Ezzel a vizsgálattal elkerülhetőek  a felesleges és költséges alkatrészcserék.  A képen egy Denso rendszerű üzemanyag nyomás szabályozó szelep  mérése látható.

 

 A kicserélt alkatrészeket egyre több esetben szükséges a gépjárműhöz illeszteni. Ha ezt elmulasztjuk az új alkatrész nem fog megfelelően működni. Szükség van alapbeállítások, kódolások elvégzésére , vagy szervízintervallumok beállítására is.

 

A  bonyolultabb  , komolyabb eszközigényű munkák mellett , természetesen a hagyományos autóvillamossági mérésekre is szükség van . Pl az akkumulátorok és töltőrendszer vizsgálatára.  Akkumulátor vizsgálata digitális akkuteszterrel.  A kinyomtatott jegyzőkönyvön az ügyfél láthatja autója akkumulátorának elhasználtságát  és teljes élettartamát is.

 

 

Bár nem újdonság, de széles körben egyre elterjedtebbek a  TPMS ( Tire Pressure Monitoring System) rendszerek. A gumiabroncson belül a szeleppel egybeépítve található egy nyomásérzékelő szenzor, ami folyamatosan ellenőrzi a gumiabroncs nyomását , és eltérés esetén a műszerfalon lévő figyelmeztető lámpa felvillanásával  tájékoztatja a vezetőt a csökkenő  abroncsnyomásról.  Mint sokmás alkatrész esetén, ezen szenzorok  cseréjére vagy  pótlására is  szükség lehet.  Az általam használt TPMS kódoló műszerek segítségével lehetőség nyílik mind a gyári mind az univerzális ( európai, ázsia ) szenzorok beépítésére is.