Egy gépjármű használatához hozzátartozik a klíma rendszer rendszeres karbantartása is. Egy elhanyagolt klímaberendezés nemcsak, hogy nem hűt , de könnyen betegségek kialakulásához is vezethet. Egy autó zárt klímarendszerének van természetes hűtőközeg vesztesége így legalább 5-6 évente szükséges a hiányzó hűtőközeg és a rendszer kenésére szolgáló olaj pótlására is. Ha a szivárgás nagy mértékű a rendszert próbagáz (nitrogén) segítségével nyomáspróbázni kell. Ha a rendszer szivárgás mentes , akkor következhet a hűtőközeggel való feltöltés.
Nagyon fontos az éves tisztítás fertőtlenítés is. Ez történhet tisztítóhab vagy még hatékonyabb ózonos eljárással is . Az általam használt csúcskategóriás ózonos klímatisztítógép, az utastérben lévő hőmérséklet, páratartalom, és ózonszint mérésével intelligens módon , 99 %-os hatékonysággal pusztítja el a kórokozókat, ami kiemelten fontos a mai járvánnyal terhelt világunkban.
Az autóvillamossági és autódiagnosztikai munkák egyik alapvető feladata a javítás megkezdésekor a jármű hibatárolójának a kiolvasása, mely az erre célra kifejlesztett diagnosztikai berendezéssel lehetséges. Ez csak útmutatást ad a szakember számára, tehát korántsem azt jelenti, hogy amit a hibakód mond, azt az alkatrészt kell kicserélni. A képen egy Mercedes C osztály hibakód listájának egy részlete látható, rajta a hibakód, hogy a klímaberendezéssel való kommunikációban működési zavar lépett fel. Már csak az a kérdés, miért?!
Kapcsolási rajzok segítségével történik a jármű hálózatának a mérése. Ebben az esetben a jármű hálózata rendben volt ( tápfeszültség , testelés, kommunikációs hálózatók) így a hiba a klíma vezérlő egységben volt.
Összetettebb rendszerek vagy alkatrészek vizsgálatakor, mindenképpen osszcilloszkóp használata szükséges. Ezzel a vizsgálattal elkerülhetőek a felesleges és költséges alkatrészcserék. A képen egy Denso rendszerű üzemanyag nyomás szabályozó szelep mérése látható.
A kicserélt alkatrészeket egyre több esetben szükséges a gépjárműhöz illeszteni. Ha ezt elmulasztjuk az új alkatrész nem fog megfelelően működni. Szükség van alapbeállítások, kódolások elvégzésére , vagy szervízintervallumok beállítására is.
A bonyolultabb , komolyabb eszközigényű munkák mellett , természetesen a hagyományos autóvillamossági mérésekre is szükség van . Pl az akkumulátorok és töltőrendszer vizsgálatára. Akkumulátor vizsgálata digitális akkuteszterrel. A kinyomtatott jegyzőkönyvön az ügyfél láthatja autója akkumulátorának elhasználtságát és teljes élettartamát is.
Bár nem újdonság, de széles körben egyre elterjedtebbek a TPMS ( Tire Pressure Monitoring System) rendszerek. A gumiabroncson belül a szeleppel egybeépítve található egy nyomásérzékelő szenzor, ami folyamatosan ellenőrzi a gumiabroncs nyomását , és eltérés esetén a műszerfalon lévő figyelmeztető lámpa felvillanásával tájékoztatja a vezetőt a csökkenő abroncsnyomásról. Mint sokmás alkatrész esetén, ezen szenzorok cseréjére vagy pótlására is szükség lehet. Az általam használt TPMS kódoló műszerek segítségével lehetőség nyílik mind a gyári mind az univerzális ( európai, ázsia ) szenzorok beépítésére is.